Судебное дело. Потребительские риски

Заказать уникальный доклад
Тип работы: Доклад
Предмет: Судебный процесс
  • 66 страниц
  • 0 + 0 источников
  • Добавлена 18.05.2016
400 руб.
  • Содержание
  • Часть работы
  • Список литературы
  • Вопросы/Ответы
нет
Фрагмент для ознакомления

Thus, according to the study, for 44.3% of respondents the main reason for filing a complaint is the loss of a large sum, for 39.9% of respondents it is thethreat to their health condition, for 15.8% of respondents it is the rudeness of the seller.Schedule 2The motivation of the consumer in the process of defending their rights Thus, almost half of respondents the financial component is certainly more important than the psychological balance and health.Indisputable is the fact that in the provision of poor quality services to the consumer or in the implementation of low-quality goods, the seller or a person providing services should be held accountable. But what we should do if we do not understand the point of service provision? We propose to consider a lawsuit for tourist services.The Protection of consumer rights apply to the legal relationship of the parties contract for the provision of tourist services to consumers.    The regional organization "The Protection of Consumer Rights" appealed to the court in the interests of consumers with a claim to the company "Vozrozhdenie-Travel" (organization-defendant) and N. for the protection of consumers rights. In support of the stated requirements the regional organisationpointed out that the defendant and N. signed contract for the organization of tourist services. In accordance with this contract the company "Vozrozhdenie-Travel" has undertaken to carry out for the N. andthe group of peoplethe book a guided tour. N. performed its obligation to pay the contract. Since the applicants have failed to carry out the trip, they informed the defendant to postpone the trip, and then to terminate the contract and refund. The funds were returned to them not in full, and late, which is a violation of consumer rights.     Partially met the stated requirements, the courts of first and appeal instances came from the fact that as a violation of consumers' rights is set, according to para. 5, Art.28 and p. 3 of Art. 31 of the Federal Lawof the Russian Federation "About the Protection of Consumers Rights" for delay in meeting the individual requirements of the customer shall pay the consumer for each day of delay penalty (fine) in the amount of 3%, and therefore the plaintiffs awarded compensation for moral damages and to reimburse expenses incurred by the court.     Cancelled the judgment and remitting the matter for a new trial, the Presidium of the Regional Court came to the conclusion that in this case, the Law of Russian Federation “About the Protection of Consumers Rights” is not applicable because the organization had failed to provide the plaintiffs tourist services due to their travel cancelation, so the plaintiffs had not been provided to the tourist service of poor quality or in violation of the contract terms.     The panel of judges of civil cases of the Supreme Court, having considered the case in order of supervision, recognized the illegal the decision of the Presidium of the Regional Court on the following grounds.     The Government Act of the Russian Federation of 18 July 2007 N 452 "About approval of rules of rendering services for the implementation of the tourism product" provided that the rules define the procedure for the provision of services for the implementation of the tourism product. A customer means a client of a tourist product whohave intention to order or ordering and using tourism product solely for personal, family, and other needs.     The seller is the tour operator, which concludes with a client the agreement on the implementation of the tourism product in accordance with the Federal Law "About the foundation of tourist activity in the Russian Federation" and the Civil Code.     The Law of Russian Federation "About Protection of Consumer Rights" regulates relations between consumers and manufacturers, executors, importers and sellers in the cases of sale of goods (works, services).     In these circumstances, when the plaintiffs signed a contract for the consumer provision of tourist services, the rejection of obtaining these services is the part of their relationships.

Авторская работа

Вопрос-ответ:

Почему люди подают жалобы?

Согласно исследованию, главной причиной подачи жалобы для 44,3% опрошенных является потеря большой суммы денег. Для 39,9% опрошенных это угроза их здоровью, а для 15,8% опрошенных это грубость продавца.

Что является наиболее важным для потребителя в процессе защиты своих прав?

Почти половине опрошенных финансовый аспект определенно важнее, чем психологическое равновесие и здоровье.

Какие основные причины заставляют потребителей подавать жалобы?

Согласно исследованию, для 44,3% респондентов основной причиной подачи жалобы является потеря большой суммы денег, для 39,9% респондентов - угроза их здоровью, а для 15,8% респондентов - грубость продавца.

Какие мотивации у потребителей в процессе защиты своих прав?

Почти половине респондентов финансовый аспект, безусловно, важнее психологического равновесия и здоровья.

Какую долю респондентов составляют те, кто подает жалобы из-за потери большой суммы денег?

44,3% респондентов подают жалобы из-за потери большой суммы денег.

Какие основные причины подачи жалобы нарушителя потребителями?

Основные причины подачи жалобы - потеря большой суммы денег, угроза здоровью и грубость продавца.

Какую долю респондентов составляют те, кто подает жалобы из-за грубости продавца?

15,8% респондентов подают жалобы из-за грубости продавца.

Какая основная причина для подачи жалобы у потребителей?

Согласно исследованию, главной причиной для подачи жалобы является потеря большой суммы денег. Данную причину выбрали 44,3% респондентов.

На что ссылается 39,9% респондентов при подаче жалобы?

39,9% респондентов ссылается на угрозу своему состоянию здоровья как основной мотив для подачи жалобы.

Чего ожидают от продавца 15,8% респондентов при подаче жалобы?

15,8% респондентов отметили, что основной мотив для подачи жалобы - это грубость продавца.

Какую мотивацию имеют потребители при защите своих прав?

Почти половина респондентов отдаёт предпочтение финансовому аспекту, считая его важнее психологического равновесия и здоровья.